معرفی کتاب
تاريخ : 24 / 4 / 1395 | 7:48 | نويسنده : قربانی

 

                                                                   

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس و کارکنان اداره آموزش و پرورش جوکار با حضور جمعی از دانش آموزن کارآموز از کتابخانه ‌عمومی شهدای گمنام و نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب این کتابخانه بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید رئیس اداره آموزش و پرورش جوکار جناب دکتر پورداوود ضمن اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در تربیت نسلی فعال و پویا در مقایسه کتاب با شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره گفت، کتاب خواندن به رشد تفکر و بالندگی انسان کمک می‌کند.
مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار، ضمن دعوت از بازدیدکنندگان به دیدن نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب کتابخانه، به معرفی کتاب "حریم ریحانه" نوشته نعیمه اسلام پور را برای حاضران پرداخت.
اعظم اکبری، گفت: کتاب "حریم ریحانه" اولین و تنها دائره المعارف پوشش و عفاف کشور است که با نگاهی درون دینی و برون دینی به موضوع حجاب و عفاف می پردازد.
وی ادامه داد: بنابر گواهی متون تاریخی در اکثر قریب به اتفاق ملت‌ها و آیین‌ها حجاب در بین زنان معمول بوده و پیدایش حجاب به دوران پیش از مذهب مربوط می‌شود چرا که امری فطری و ریشه‌ای است.
اکبری گفت: در کتاب "حریم ریحانه" به اثبات حجاب در جوامع آسیایی و کشورهای ترکیه، روسیه، ژاپن، آلمان و فرانسه و انگلیس و.. می پردازد و همچنین حجاب زنان ایرانی را در قبل از اسلام مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی گفت: در قسمتی از این کتاب آمده است؛ در زمان صفویان زنان بزرگان کشور بسیار کم از خانه بیرون می‌آمدند و زنان پادشاه در سفر روی خود را باز می‌کردند اما مسیر حرکتشان قرق بود و اگر نامحرمی از مسیر قرق حرکت می‌کرد سزایش اعدام بود و زنان در بیرون منزل از چادر بلند استفاده می کردند و نقاب سیاه بافته شده از موی اسبان که نشان حجب و حیا داشت، می‌انداختند.
مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام، افزود: در ادامه کتاب سخنان بزرگان دینی و غیر دینی در موضوع حجاب بیان شده همچنین نمونه‌هایی از اشعار شاعران فارسی زبان بیان می‌شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: